Jullov och vuxenpoäng

 
I am happy! Happy as a hippo (om ni inte sett Along came Polly förstår ni inte, men det här var ett internskämt under en lång tid i Vallatorp). Jag har äntligen jullov, och därmed alla anledningar som behövs för att vara happy:D Dessutom har lovet börjat helt strålande bra, vilket gör mig even more happy!

Jullovsfirandet började i torsdags, dvs innan själva lovet faktiskt hade börjat. Det berodde på att de små Marina-barnen (som seglar iväg till paradiset om 11 dagar, snyft) hade turen att få lov en dag före oss andra aka. Globalare och Tibble-barn, men eftersom vi inte värdesatte topphumör-på-julavslutningen så högt så beslutade vi oss för att haka på och fira in lovet en kväll i förväg. Detta gjordes enligt tradition (en gång=ingen gång, två gånger=tradition) med GH-spelande, vilket sedan följdes av humor i hög klass (har ekorren glömt gasolen på?) och sedan Risk-spelande, i "jämnt" fördelade lag. Jag, J och E, det så kallade nybörjarlaget, kom 2:a! Och vi var på god väg (anser jag iaf) att vinna, är vi grymma eller är vi grymma? Framåt halv 2 började vi fundera på hemfärden, och insåg att sista t-banan och roslagsbanan redan gått. Jag och Elli svor över vår nyfunna spontanitet, eftersom den innebar nattbussfärd hem, men vi lyckades iaf ta oss hem och nån gåns efter 3 låg både i respektive säng hemma och slumrade sött...

Morgonen efter, som startade vid 8, fick en trög start. Men jag lyckades iaf pallra mig upp och iväg till avslutningen (kan även meddela att E lyckades med denna bedrift) och vid 11-tiden hurrade jag över att jag äntligen var fri från skolan! Tillsammans med fina M tog vi en sväng på stan, varpå vi åkte hem och med film och popcorn i tankarna... somnade. Jodå, enligt vår fira-in-lovet tradition (återigen, en gång=ingen gång, två gånger=tradition) sov vi. Men inte hela tiden, vi hann även äta (en annan av våra seriösa traditioner) och planera inför nyår! Tror det kommer bli perfect!

Fredagen försvann ganska snabbt, och på lördag var det dags att samla in lite vuxenpoäng. E har ju gått o tagit körkort, så det var IKEA-tur med the girls som stod på schemat. Det var myspys, och frukost för 10 kr har aldrig smakat så gott! Efter IKEA-besöket for jag in till stan för att träffa hela familjen och enligt tradition (återkommande begrepp) gå på julmarknaden i Gamla stan och fika på Stadsmissionen. Myspys, det med! Väl hemma var jag, mami och papi assega, så det blev pizza och film resten av kvällen. Skööönt:D

Nu funderar jag på att åka in till stan och julklappsshoppa, borde jag oroa mig över att det är julafton om 3 dagar och jag bara köpt en present? Hoppas ni ligger bättre till, men kom ihåg att inte stressa för julen handlar egentligen ändå bara om att ta sig tid till sina nära och kära, och i år tror jag är första året jag verkligen fattar det:) (det betyder inte att mina nära och kära inte kommer få några julklappar:P) Puss!


The Killers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0