BUS och konsumtion


Haha om ni tror att det här kommer bli något inlägg i sann globala-anda där jag protesterar mot dagens komsumtionssamhälle som i längden kommer leda till jordens undergång, think again! Just nu är jag så på konsumtionstrenden, shopping gör mig glad!

Jag ska bli en nörd och köpa brun-utan sol. Jag står inte ut med mitt blek-fejs, nu tänker jag göra något åt det (mm en viss någon har inspirerat mig). Först tänkte jag sola solarium, på prov, men allt cancer-shit-snack får mig att avstå. Det finns säkert massa farliga grejer i bus som gör att jag iaf kommer dö, men shit the same, man dör ju snygg iaf:P Frågan är bara vilken jag ska köpa, det finns typ 8 miljarder olika, och jag vill ha en bra men är snål (dålig kombination). Får se hur detta kommer gå...

När vi ändå är inne på konsumtion måste jag hitta ett par jeans, och det snart! Jag känner ett starkt behov av att fylla på hela min garderob i det stora hela, men framförallt jeans-hyllan känns alldeles för gammal och tom. Frågan är bara vilket märke jag ska sikta in mig på. Stuprör verkar vara på utgång, alltså ute, men me älska stuprör så jag bryr mig inte. Det var länge sen jag hade typ mellan-mörkblå jeans, det kanske får bli nåt sånt... Får leta runt lite, det är fett jobbigt men så värt det, jeans är bland det bästa plagget!

Mitt sista måste ha- begär för tillfället består av en kalender. En oerhört fiffig uppfinning om man som jag saknar när- och långtidsminne. Synd bara att dom är svinigt dyra, iaf om man vill ha en snygg, och ytlig som jag är vill jag ju ha det. (Ta inte mina ord alltför seriöst, jag är trött och mår bajs så jag tänker mig inte så mycket för innan jag skriver). Ofta man vill lägga ut typ 130 spänn på en kalender, det kan man ju göra så oerhört mycket annat för ( t ex ta en tripp till centralbadet och skämma bort sig själv lite, något jag är väldigt up for, någon som hänger på?)
Tyvärr känns det som att en kalender vore en bra investering, om min mobil som jag lever på och har hela min livsplanering på skulle få för sig att bryta ihop igen så dör jag, då är det bättre att ha en riktig kalender (som jag iofs säkert kommer tappa bort, men who cares). Dessutom känner man sig så ordningsam när man sitter och antecknar i en kalender, eller hur? Sitter man och knapprar på en mobil ser man bara nördig ut (ja jag ser alltså nördig ut, men jag är inte så ytlig att jag bryr mig)

Förlåt för ännu ett meningslöst inlägg, skulle bara skriva ner lite tankar i brist på annat. Förresten ska jag på Stoppa våldet grejen på söndag, om vi lyckas komma ihåg att hämta ut biljetterna nån gång, någon mer som ska dit och kan upplysa mig om vad det är jag ska gå på?



Jag tänker bryta min lilla trend och istället för Mando Diao lägga upp något helt annat, närmare bestämt James Morrison. Han har en helt stört bra röst, jag älskar, dessutom påminner den här låten (som heter Wonderful world, väldigt mysig titel och söt text) om första månaderna på Globala, som känns som en evighet sen fast det bara var typ ett halvår. Jag lyssnade sönder den varje morgon på väg till skolan, då var det sensommar och varmt och man kunde gå utan jacka och leva på godsaker från seven-eleven och jag saknar faktiskt lite, även fast vi hade deprimerande lokaler...

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: det tkr jag med, love it :D

2008-02-06 @ 17:18:35
URL: http://grymtroligperson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0