Individuella val


Kul! Nu ska man börja bestämma sig vad man ska läsa för kurser i 3:an. Fast jag menade "kul" ironiskt så är det ju egentligen kul, men eftersom jag har beslutsångest inför såna här "livsavgörande" saker (för mig känns det som att dom är livsavgörande, eftersom jag har beslutsångest:P) så är det inte alls kul. Helst vill man ju bara välja massa roliga saker, typ dans, foto, bild, filosofi (i princip bara estet-ämnen) men nej nej, nu måste man ju hålla på att tänka på meritpoäng inför högskolan och shit. Det känns ju jätteavlägset, sånt vill inte jag tänka på nu. Jag vet inte ens vad jag vill gå på för högskola. Att jag vill gå på högskola är nog ganska säkert, men inte vad för nån.

Dessutom är vissa kurser viktiga, men tråkiga, som typ matte c. Fast jag hatar hatar hatar matte så kommer jag nog välja det, bara för att det är viktigt. Fast franska är iofs också viktigt, för det ger meritpoäng, men knappast att jag kommer fortsätta med det, jag har hatat det sen 6an så det finns inte en chans att jag kommer välja det frivilligt. Usch vad jag inte tycker om såna här besluts-grejer! Det kommer nog iaf sluta med någon blandning av roliga och viktiga ämnen, vilka får jag se när jag har lyckats bestämma mig...



Bästa lugnande låten - eller föresten bara bästa låten - som finns. Det kan hända att jag säger så om många låtar, men det är något speciellt över den här, den är något helt omänskligt bra.
Damien Rice med låten Delicate - Lyssna och njut!


Kommentarer
Postat av: anna

vadå meritpoäng?? har inte jag hört nått om haha
läs psykologi, det är jätte intressant!

2008-02-08 @ 17:48:06
Postat av: anna

jag ska iaf läsa foto på högskolan det lär man ju inte behöva nå merit poäng för ...

2008-02-08 @ 17:49:23
Postat av: steffi

haha du e så lost:P men när man söker till högskolan går dom ju på ens poäng o har man läst extra matte el språk får man extra poäng för de.
men psykologi har vi iaf, annars skulle jag valt de:)

2008-02-08 @ 18:05:18
URL: http://guldsilverkoppar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0