Au pair


Jag börjar bli aningen skoltrött. Eller börjar och börjar, min skoltrötthet har väl pågått i ca 3 månader nu, men för tillfället har jag nått botten. Jag orkar inte mer! För att muntra upp mig själv började jag fundera över tiden när helvetet är över, dvs. tiden efter gymnasiet. Tidigare har jag mest fått panikångestattacker när jag har funderat på det, eftersom jag inte haft en aning om vad jag vill göra då, men nu längtar jag bara. För nu har jag kommit på vad jag vill göra! Jag vill jobba som au pair i New York ett år. Fatta vad kul det skulle vara, få betalt för att typ lämna och hämta barnen på skolan, laga lite mat, och ha resten av dagen för sig själv och bara göra massa roliga saker, typ shoppa och fika och träffa härliga människor, i världens häftigaste (haha vilket uttryck) stad! Åh vad jag längtar!

Kraven för att få jobba som au pair är följande:

? är mellan 18 och 26 år
? har körkort eller övningskör
? har erfarenhet av att ta hand om barn
? har gymnasiekompetens eller motsvarande (går att söka på höstterminsbetyget)
? har ett prickfritt polisregister
? ser fram emot att tillbringa 12 månader med en amerikansk familj

Som ni kanske märker har jag en del saker emot mig här. Polisregistret. Nej jag skoja bara. Men eftersom det är efter gymnasiet så kommer jag ha fyllt 18 år då. Det är lugnt. Körkortet däremot är mer problemfyllt. Om vi fortsätter ha så här äckligt mycket plugg kommer jag inte hinna ta körkort innan dess, och det vill jag helst ha gjort. Funderar på att försöka ta tag i det nu i alla fall, lika bra för jag kommer säkert ha lika mycket att göra resten av livet. Mitt största problem är erfarenhet av omhändertagande av barn, eftersom jag saknar det. Och jag har ingen möjlighet att få det heller, eftersom jag inte känner några småbarn och är rädd för barn. Vet inte riktigt hur jag ska göra där. Mikaela tyckte att jag ska sommarjobba på ett dagis, men har inte dom stängt på sommarloven? I alla fall, resten av punkterna har jag prickat av, så det är bara det här med körkort och barnpassning jag måste lösa.

Någon som har något bra förslag?


Kommentarer
Postat av: Tove

Sätt ut en annons att du vill vara barnvakt eller nåt. Eller så kan du låna min nioåriga lillebror!

2008-01-22 @ 20:42:47
Postat av: the steff

Ja men snälla kan inte jag få låna honom! haha, jag vågar inte sätta ut nån annons, då kanske man får en jobbig elak unge som är typ 1 år eller nåt.. 9 är bra!:D

2008-01-22 @ 20:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0