Musikaliska genier





Kanye West feat. John Mayer - Bittersweet. Från albumet Graduation, som förmodligen delar förstaplatsen på min lista över 2007 års bästa album tillsammans med Timbaland och hans Presents: Shock Value.



image23image24
Kanye West och Timbaland. (Jag tog dessa bilder för att de såg så arga och tuffa ut på alla andra)
Om jag har några internationella musikaliska idoler så är det (och har varit rätt länge också) utan tvekan dom där två, dom är så sjukt musikaliska så det finns inte. Imponerar grymt på mig, att 50 cent tror att han kan mäta sig med Kanye är skrattretande. För  övrigt skulle varken Justin eller Nelly Furtado vara någonstans just nu om det inte vore för Timbaland.
Det roliga är att både Kanye och Timbaland är extremt kaxiga. I vanliga fall skulle jag ha stört mig på det, men i detta fall har de all rätt att vara det! 
De vet helt enkelt om att dem är grymmast!


För rättvisans skull bör jag även lägga upp en video med Timbaland, så ni kan jämföra de två genierna.


Timbaland feat. the Hives - Throw it on me

Hur många amerikanska rappare kan göra en så fantastisk låt med ett svenskt rockband? Inte många! Förresten nämner han Kanye i en textrad i låten ("You probably a golddigger but I ain't Kanye"). Vill ni höra annan grym musik från Timbaland (som inte är lika kommersiellt exploaterad *host-apologize-host* *host-the-way-I-are-host* oj ursäkta host- attacken) rekommenderar jag er att lyssna in soundtracket till filmen You got served.

Time to sleep, over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0