Nytt beroende


Jag ska bli hälsosam! Skumt va, jag liksom... Men inte sådär jobbigt hälsosam, kanske inte ens hälsosam alls förresten, bara mer hälsosam än vad jag är nu (vilket inte nödvändigtvis behöver innebära att jag blir hälsosam).
Jag har redan påbörjat min hälsosamhet (skapat ett nytt ord?). Bland annat har jag de senaste veckorna druckit minst en liter vatten om dagen (jo man blir kissnödig) för det är bra för kroppen och hyn. Very good Stephanie (ingen annan har berömt mig så jag får väl göra det själv...)

Dessutom har jag, iofs bara de senaste två dagarna men det det är något jag ska fortsätta med, druckit minst ett glas mjölk om dagen. Jag har alltid hatat mjölk, men det är bra för naglarna och skelettet (typ eller nåt sånt, det är iaf bra för naglarna!) och dessutom har jag börjat tycka bättre om det nu.

En annan grej som jag känner redan har börjat bli lite av ett beroende (mm jag har många såna) är att äta en apelsin efter middagen. Det är pappa som har smittat mig, han har alltid gjort det typ så länge jag kan minnas (vilket visserligen inte är så länge eftersom jag har dåligt minne, men jag tror han har gjort det typ hela livet) och nu har jag börjat ta efter. Det är typ asgott, och dessutom tror jag att det är bra för immunförsvaret (C-vitamin you know) vilket jag definitivt behöver eftersom jag i stort sett saknar immunförsvar. Pappa blir typ förkyld var 3:e år, och det är från och med nu mitt mål!

Hör och häpna vilka förändringar som börjar ta fart i mitt liv! Haha, kanske inte de mest radikala, men det här är ju bara början! Sen ska jag väl börja sova åtminstone 7 timmar om dygnet (till skillnad från de 3 timmar jag sover nu) för sömn är tydligen också bra för hälsan, och med min 2-åriga sömnbrist kanske det är något jag borde prova på. Och börja träna och allt det där, men en sak i taget kära vänner!

Appropå träning har jag bara fått svar från ena dansläraren, så det är bara hiphopen som vi med säkerhet är anmälda till, får hoppas dancehall-människorna svarar snart för det är ju det vi ser mest fram emot! Loggade just in på hotmail och hade fått ett mail, jippi tänkte jag men icke; "Sabaa decided to hug you", jävla facebook asså... Inget personligt Sabaa, bara dom där 150 000 mejlen man får från Facebook som stör mig:P

Nu ska jag plugga till matte nationella som vi har imorn, som kommer gå åt helvete men som jag inte orkar bry mig om... (Gud vad mycket "som" det blev i den meningen!)

Puss!

image36
Apelsin
- my new addiction. Borde man börja dricka ett glas juice om dagen också förresten? Sånt ska väl vara nyttigt.. Fast det innehåller iofs massa socker... Nja får ta och fundera på det där...

Kommentarer
Postat av: thea

very good stephanie! se, nu har jag oxå berömt dig! bli nu inte dystrektiker (lr va fan det hette) bara! lycka till med matten, jag sitter själv o pluggar i detta nuet! puss puss

2008-01-28 @ 21:58:33
URL: http://violencia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0