Utvilad


Det var länge sen jag kunde säga så "utvilad". Aldrig haft en så välbehövd helg. Ber om ursäkt för gårdagens inlägg förresten, vi var lite trötta (eller knappt vid medvetande).

Igår blev bra bra bra för vi dansade en massa, var på Blue Hill i Solna. Där hade de öppet hus, så vi var där och dansade dancehall (wohooo!) och jazz (mindre wohooo). Dancehall var skitkul, såg ju lite rolig ut men men, ska man ha ankarmar så ska man! Jazzen var värsta fjolldansen (jag låter som Billy Elliots pappa) men hon sa faktiskt åt oss att gå "fjolligt". Fick flashback från Dan "Sparky Polanstri" Gill. Gjorde diagonaler med typ hundrafemtio pas de bouré, tröttnade liiite på det..

Sen bar det av mot Skarpnäck (iklädd mjukisbyxor och stövlar, that's hot!) där vi bara skulle byta om och sen åka in till stan och äta. Det tog två timmar för oss att byta om (vi somnade typ, och plattade/lockade håret, och sen granskade vi våra magar, fråga inte). När vi äntligen var på väg in till stan var vi väldigt trötta och hungriga, hade inte ätit något sedan frukost vid 10 och klockan var 18!! Detta humör resulterade bland annat i uttrycket "hellre full än ful!".

Väl inne i stan stod vi inför nya svårigheter. Vi var väääldigt pastasugna, men vi kommer inte på ett enda bra pastaställe i stan! Det enda jag vet är Forno Romano som finns i Täby C och Kista. Vad gör vi? Vi åker till Kista! Låter lite som en omväg (eftersom det från början var tänkt resan: Täby-Solna-Täby, och slutade med resan: Täby-Solna-Skarpnäck-City-Kista-Täby) men vi är inte dom som klagar. Dessutom var den där cannelonin så värt det! Mmmm jag ÄLSKAR canneloni!

Slutligen dags för hemfärd, fick springa till bussen, fast bussen redan hade börjat åka så stannade bussmannen och släppte på oss. Ett mycket ovanligt inträffande, Tack Bussman! Tog en tur förbi fylle-jeanette innan vi nådde slutmålet: Mitt hem. Trots att vi hade ojat och ståjat oss (?) av mätthet, inleder vi hemkomsten med att, just det, äta. Våra planer var att ha Entourage maraton, istället blev det massa mat (tacos, popcorn och varma hallon med glass och silverkulor) och en hel ännu mer massa dans:D eller vad man nu ska kalla det... :P Malin var inte den mest uppmärksamma denna kväl, och efter att ha suttit och lyssnat på the Voice traffic mix typ två timmar frågar hon mig: Vadå, har dom mixat ihop två låtar eller? Lite senare, minns inte sammanhanget, får hon fram det bästa uttrycket ever, av misstag naturligtvis. "Men det där är bara så osant så det är inte sant!" Hahaha!

Nu känner jag att jag har skrivit väldigt mycket, blev en kompensation för helgens dåliga uppdatering. Somnade väl runt 2, sen skulle the Mal upp vid 8.30 för att vara i Skarpnäck, det fjärran landet, 11.00. Så fort hon hade givit sig av gick jag upp och somnade om, och vaknade inte förrän 14:D Nu är jag utvilad!

Hoppas ni orkat er igenom detta meningsfulla inlägg:P Puss!

Kommentarer
Postat av: geten

många skumma citat den här kvällen,haha.
och pastan..mmmarsipangott typ :D

2008-01-20 @ 16:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0