16 dagar till P&L


Rubriken hade inget med inlägget att göra, bara en liten konstatering såhär på kvällskvisten, och damn vad jag längtar! Snart börjar det bli dags för inhandling av diverse förnödenheter och dylikt, och sen är det bara packa och åka! Wihooo vad roligt det ska bli!:D:D



Dagen spenderades alltså i stan med the family. Vi gjorde misstaget att besluta oss för att besöka restaurangernas dag i Kungsan. Big mistake. Vi var nämligen inte de enda som hade fattat det beslutet. Helt stört mycket folk, men efter typ hundra år hade alla fixat mat och vi satt och njöt. Jag och Natta delade på lite olika grejor, typ räkspett med pommes och aioli, och nån indisk kyckling-grej som var asgod! och lite vårrullar på det. Smakade utsökt! Visst är det mat man säger utsökt om? Utsökt är väl ett ord? Utsökt ser skitkonstigt ut när man kollar på ordet. Men när jag provar att säga det låter det rätt. Iaf, you get the point, maten smakade gott. Efter le dinner blev det en liten promenix från Kungsan till Östermalmstorg, och sedan for vi hem.

Väl hemma firade vi mami på riktigt, med tårta och blommor och paket och sång. Helt osynkad sång, nån började sjunga på fel födelsedagssång, pappa och Christian stod och ylade lite innan vi satte igång med sången, och jag, Natta och Yvonne typ hummade lite som kolbrierna i Kalle Ankas julafton, om ni minns dom? Ni vet de där klippet med hackspetten? Men men, mamma blev glad iaf, så dagens mission var avklarat. Nu har alla farit hem, och jag är tröttare än en chihuahua som sprungit 3 km i sträck. Så jag ska förmodligen gå och lägga mig. Imorgon blir det upp någorlunda tidigt för att möta Julia och Johanna och köpa present till Elli som vi ska fira imorgon kväll. Ska bli nice, har inte träffat det lilla djuret på år och dar. Sov sött nu, puss på er!


Jag och Natta aka. de två flugorna, i väntan på Roslagsbanan earlier idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0