Livet leker, typ


Hello där you lövely people!
Trots ganska kass början på dagen (satt uppe till halv 4 inatt o skrev klart ett arbete för att sedan gå upp 6 på morgonen, sömnbristen visade sig som den tidigare gjort på bussen, vände hem för att inte spy offentligt, trevlig info I know) så blev eftermiddagen och fram till nu riktigt bra faktiskt. Väcktes av sms från en jublande Malin, som meddelade att jag har hamnat i bästa klassen till 3an, yeeey älska mina lärare för ovanlighetens skull. Sedan är det återigen telefonen som bringar mig lycka, då en barnvaktssökande mamma ringer mig, och meddelar att jag förmodligen har jobb på tisdag. Ska träffa familjen på måndag för att bestämma mer, se om jag går ihop med barnen och så, men håll tummarna för mig för jag vill verkligen ha det här. Sedan var jag så uppspelt så jag hoppade omkring lite här hemma och var tvungen att ringa till Malin och jubla lite, och också be om barnvaktstips. Hon lugnade mig, för jag var ju inte bara glad utan även hypernervös, och kom med massa visa ord. Puss på lilla mal! Jag var även tvungen att ringa Yvonne och bli av med överskottsenergin lite, och bli ännu lite lugnad (det här med blöjor har en tendens att stressa upp mig). Det fungerade bra.

Jag har utöver diverse telefonsamtal inte gjort något givande idag, eftersom natur-plugget gick åt skogen. Åt iofs dom godaste, och säkert mest genmanipulerade och besprutade, vindruvorna jag någonsin ätit idag, tillsammans med några goda kvibillemackor. Det är förresten allt jag har ätit idag, så nu ska jag ner och smaska i mig lax, sedan kommer min älskade kusin Matilda hit från Göteborg, eftersom hon ska flyga från Arlanda imorgon. Det blir alltså ingen längre vistelse, men härligt att ses iaf eftersom vi knappt hinner det alls nuförtiden. Imorgon blir det föresten picknick i Tanto med klassen, mys, hoppas vädret inte sviker oss bara (vilket det enligt typ alla väderleksrapporter ska...)
Puss på er, ha en underbar kväll! 


Jag och underbara kusinen tillsammans med min käre farfar och en liten bit pappa också (fotat ett foto, därför det ser så wierd ut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0