Mitt i natten nu igen

 
Kom fram till att Ellis beskrivning av mig i mingelhjälpen stämde rätt bra.. För er outsiders som inte var där kan jag berätta att det stod följande; Stephanie går upp när vi andra går och lägger oss. Gör det mesta på natten; bloggar, pluggar... Sover? Gillar musik, dans och bra tv-serier. Går på Globala Gymnasiet i stan, men gick i Elinors klass från 6:an till 9:an. Ganska så heltäckande beskrivning av mig faktiskt, speciellt vad jag ägnar mina nätter åt. Haha I'm psykiskt störd, I know.

Idag fick jag ett skönt besked vad gäller geografin, vilket gör att jag slipper en prövningsgrej som jag skulle ha behövt göra imorgon. Fast det var asläskigt när jag satt och pratade med vår lärare, för han funderade typ i hundra år och gick igenom allt jag har gjort, typ ställde nån liten fråga på ett arbete jag gjorde för ett halvår sen för att jag skulle visa att jag uppfyllde alla vg-kriterierna. Jo, det blev ett vg, inte det bästa men jag bryr mig inte längre. Har slutat vara så betygsfixerad för det är ingen vits med det, man mår bara dåligt av det, dessutom är det ändå inte betygen som avgör vad man får för jobb (det är kontakter, jo jag har insett det nu). Så det blir säkert en hel del sänkningar jämfört med förra året, men förra året var ju typ det lättaste året jag haft i skolan ever. Det var också det året jag lärde mig minst saker någonsin, så bra betyg är alltså inte lika med bra kunskaper. Äntligen har jag fattat att det är bättre att man lär sig saker än att man får de där tre små bokstäverna, och det här året har jag lärt mig ungefär en miljard nya saker, so thats why jag inte behöver tänka så mycket på betygen. Sen har jag ju förstås blivit lat också, diskussade lite om det med Malin S som jag mötte på bussen hem idag, och upptäckte att jag inte var ensam om det. Det kändes ju skönt, men i 3:an, då jävlar! Haha yeah right.

Imorgon ska jag på "franska-picknick" eftersom vi inte har något att göra på franskalektionerna längre och vår lärare uppenbarligen vägrar att ställa in lektionerna. Det blir knytkalas, och eftersom jag naturligtvis hade glömt bort det fick mami köra mig till Ica stop 22.30 så att jag kunde handla vindruvor. Det är väl någorlunda franskt? Man dricker ju vin i Frankrike, så det tycker jag absolut funkar. Om mitt bidrag blir diskvalificerat äter jag upp dom själv, no problemos. Nu ska jag skriva lite på ett pissigt arbete, jo klockan är 00.43 och jag borde sova men jag sov förut så det behövs inte, men ni normala människor får sova sött, nattinatt på er!


3 dagar kvar till skolavslutningen...

Kommentarer
Postat av: Elli

Haha :D jag är rätt nöjd med beskrivningen faktiskt!!

2008-06-11 @ 09:16:32
URL: http://lilliochlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0