Nationaldagen och nederlag


Godmorgon!
Lite sent att säga så kanske, men jag gör det iaf eftersom jag var vaken till 7 imorse. Stört, jag vet.
Idag är alltså nationaldagen, vet inte hur mycket det kommer att firas eftersom vi har planer på att fira someone else, nämligen mamma. Hon fyllde i tisdags men eftersom min familj är spridda på lite olika håll under vardagarna blir firandet idag istället, in Stockholmo. Så vi ska in till stan vid 16 idag, men innan det så måste jag hinna klart med school-shit så jag har lite bråttom.

Kan för övrigt bara meddela att jag har blivit upplyst och övertygad om en ytterst viktig sak. Ni vet Ramus på luffen-visan "..att jag hade en katt och han åt bara sill och potäter.." Ja, den iaf, jag inkl. Lina var övertygande om att slutet gick "du får tro't om du vill men potäter och sill är det enda små kattungar äter". Det är iaf vad jag har sjungit sedan barnsben (inte för att jag sjungit den såå ofta, men ändå). Anywho, i onsdags kommer iaf Thea och påstår, med stöd från Sara, att slutet går "det är just vad små kattungar äter". WTF liksom?!  Så kan den ju fan inte gå! (Lite kul var att jag inte visste att sången kom från Rasmus på luffen, jag har bara hört den sjungas vid random tillfällen, så när Thea säger: Den går det är just vad små kattungar äter! Det är iaf vad Rasmus sjunger! så svarar jag lite småkaxigt: Men isf har Rasmus fel! Och vem fan är Rasmus?) Iaf, som sänt från ovan visar det sig idag att Rasmus på luffen går på tv, så jag slår mig ner och kollar för att överbevisa the others... Fan! säger jag bara. Tror ni inte lillkillen sjunger "det är just vad.." Jag har sagt det before och jag säger det igen; Rasmus har fel!
Over and out!


Farfar, moi och födelsedagsbarnet i Falkenberg för några veckor sen.

Kommentarer
Postat av: julia

jag har aldrig grubblat över saken men jag håller med om att det låter bättre med "det enda".. :)

2008-06-06 @ 13:47:39
URL: http://barajulia.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha asså jag håller med dig Steffi till 100%, det är den där dumma Rasmus fel! Det ska ju självklart vara det enda!!!



Men fint väder är det i dag iaf.... dock kommer det inte bistå efter som du mördade en spindel i dag :O

2008-06-06 @ 16:12:47
URL: http://strawberryprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0