Skön schlö dag


Sista skoldagen avklarad! Om man kan kalla idag för skoldag, vi fick bara info om våra fältstudieresor (ska ju till Malawi om 7 månader) och sedan var det lite fika innan 3:orna tog studenten. Så stört avundsjuk man blir, men det var trevligt ändå för det var så skön stämning i hela skolan idag. Imorgon väntar skolavslutning, sen är jag fri:D Mitt sista sommarlov någonsin! Kommer även bli mitt bästa sommarlov någonsin, har jag bestämt. Sa för övrigt adjö till Joyce som inte kommer vara med på skolavslutningen imorgon, och som åker tillbaks till USA snart.. Sjukt sorgligt! Men vi ska ses innan dess, ska få möta hennes omtalade brorsa, och syster, spännande spännande...:D
Efter vår "skoldag" idag mötte jag upp Miccan, som jag inte träffat på alldeles för länge, som vanligt alltså. Vi for runt och letade present till Zora, som fyller år idag och ska firas på lördag, och gick även runt och slötittade lite här och var. Skönt, eftersom båda var helt slut (av motsatta anledningar; Miccan-sovit för mycket, jag-sovit för lite...)

Igår blev för övrigt också en sån där härligt slö dag, då vi enbart hade picknick med alla 2or (ca 20 personer dök upp, varav 5 var lärare) i regnet. Jag och Malin lyckades ta hem tipspromenad-rundan med strategiskt inplacerade gissningar och vann därmed choklad- och godispåsar, det spelades kubb med en 3-åring som envisades med att bära bort kungen, vindruvor och annat smått och gott mumsades på, bollar sköts åt olika felriktade håll. Det var kort sagt härligt! När regnet valde att tillta i styrka drog vi oss, och jag, Lina och Thea gick/sprang/åkte tillbaks till skolan och spenderade tid där med att göra inget. Även det trevligt, det är så sällan man gör inget.

Vid 16-tiden mötte jag upp Elli (som jag från och med nu inte kommer träffa på 6 veckor, snyft) och Julia för en fika på det omtalade Café Saturnus, och jag måste säga att Julia inte hade överdrivit reklamen för deras bullar. Dom var enorma, och helt sjukt goda! För att ge er en bild av storleken på bullarna kan jag meddela att vi 3 delade på en bulle, och alla blev mätta. You see? Pretty huge bullar alltså. Efter fika och massa härligt babbel/skvaller/personbeskrivningar drog vi oss hemåt, varpå jag somnade som en stock så fort jag nådde min säng, omkring 20.00. Jag var något trött. Naturligtvis vaknade jag pigg som en mört i natt kl 1, och somnade inte om förrän ca 4.15, men shit happens. Det var för övrigt därför jag var så trött idag.

Nu ska jag ställa fram grejer till skolavslutningen imorn (undrar hur den blir då typ halva vår klass är på Hultsfred) och sedan äta något gott, typ jordgubbar, sen ska jag sooova. Me look forward. Avslutningen börjar inte förrän 11 imorn så det blir sovmorgon, woho! Ha en underbar kväll/natt, puss!


Golvet inne på Café Saturnus, aningen tufft don't you think?

Kommentarer
Postat av: Ellipelli

japp, det var stooora bullar det!

2008-08-04 @ 10:52:38
URL: http://lilliochlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0