Söndagskväll, fortfarande ångest


Hallå där!
Värsta otippade grejen hände just. Det är inte så spännande, så ni behöver inte hålla i er, men det var en trevlig överraskning för mig. Satt här för mig själv o knapprade på min lilla dator om Martin Luther King och annat trevligt, så helt plötsligt ringer telefonen. Dolt nummer såklart, eftersom jag hatar när folk ringer på dolt nummer. I vilket fall som helst så svarar jag, som alltid när folk ringer med dolt nummer, med ett tveksamt "hallå..?" (trots att jag lovat mig själv att jag absolut inte ska svara så nu när barnvaktssökarna har fått mitt nummer, och jag måste låta trevlig och representativ och svara med mitt namn ifall dom mot förmodan skulle ringa mig) Svaret jag får är värsta tänkbara: "Hej, är de Steffi?" Jo det var ju jag. "Hör du vem det är?" Säger rösten med ett finurligt tonläge. Nervös och med hjärnstillestånd svarar jag att nja eller hm jag vet inte, eftersom jag inte alls kan placera rösten. (Miccan om du läser det här får du sluta nu för jag kommer avslöja något som du inte får veta förrän imorn) Lyckligtvis var det inte så farligt som jag trodde, eller det visade sig inte vara farligt alls för det var bara en gammal Infokompare som funnit mitt nummer och nu inbjöd till 18-årsfest. Woho, fest är ju aldrig något man tackar nej till (särskilt inte när det är med old Infokompbrudish som man inte träffat på hundra år och saknar) om det nu inte är så att festen är samtidigt som en viss Mando-picknick ska äga rum, typ säg, jag vet inte lördag den 14 juni kanske. Just så är fallet. Lite problemos, men ingenting som inte går att lösa. Större problem skulle isf vara att jag nu måste köpa ännu en present för obefintliga pengar, blir spännande att se hur det går!

I övrigt kan jag bara meddela att söndagsångesten ännu infinner sig, och förmodligen kommer bestå ett tag eftersom the plugg is going not so well... Men det värsta som kan hända är att jag sitter uppe till 3, och det i kombination med skola dagen efter har jag ju klarat galant tidigare (jag har även klarat det ogalant tidigare, men schh!), så det ska nog gå bra. Adjö så länge!


Infokompbrudar<3

Kommentarer
Postat av: anna

"fest är ju aldrig något man tackar nej till "



du har ju sagt nej varje helg kvinna!

2008-06-10 @ 13:27:17
Postat av: steffi

...om man inte ska på mando picknick ELLER HAR EN ENORM HÖG MED PLUGG! kanske ska ändra till "nåt man inte frivilligt tackar nej till":P

2008-06-10 @ 15:44:15
URL: http://guldsilverkoppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0