Tea Party och Födelsedagspicknick


Godafton!
Vilken härlig dag! Allt är bara så bra just nu, och har varit det ett tag, och jag blir så glad. Det finns liksom ingen riktig anledning till varför jag är så glad, allt är bara så himla bra. Eller det finns väl en massa anledningar, underbara vänner och sommar och picknickisar och fikor och alltihop är väl anledningarna, men det är inget just specifikt sådär.

Idag har varit en schööön dag, med lite allt möjligt. I skolan kollade vi på filmen Darling fram till lunch, den var lite småmysig sådär. Kul då och då också, typ repliken "Har inte ni personal till sånt?" På lunchrasten solade vi, utöver att äta lunch och sjunga för Malin som fyllde 18 idag i matsalen (fick med oss en hel del folk i sången, bra jobbat av oss!), och förberedde även Linas morotskaka (förbereda= jag och Thea slickade upp all cream cheese som blev över) till klassens afternoon tea partyt som vi hade på engelska lektionen efter lunch, där alla tog med sig lite smått och gott. Sedan åt vi, bland annat jordgubbar och kladdkaka och förstås morotskaka, drack isté och satt och pratade. Det var faktiskt en riktigt skön engelskalektion, speciellt då vi satt ute i solen. Efter tea partyt var det dags för dissekering. Jo visst, tala om kontraster! Vi skar upp en blåmussla, en kräfta och en bläckfisk, lite småäckligt men samtidigt något underhållande. Bortsett från när Sara började kasta kräftögon mot oss.

När skoldagen var över återstod dagens viktigaste; fira födelsedagsbarnet! Moi, Mal och Tovis for till Fridhemsplan där vi mötte upp some folks, sedan var det picknick i Rålis som gällde resten av eftermiddagen. Myys! Och kul, särskilt eftersom Hanna gick och sa åt alla främlingar vi passerade att säga grattis till Malin! De flesta gjorde det! Anna och Jeanette dök också upp en liten stund, sedan tog jag och Jea sällskap hem. Råkade bland annat ut för roligaste (inte så nyktra) tonårspöjken på bussen, som frågade oss om vi tyckte om att spruta; det gjorde nämligen han. Champagne alltså, ingenting annat! Vet nog vad ni tänker...

Men nu ska jag avlägsna mig från bloggvärldens härliga atmosfär, har fortfarande pretty jättemycket things to do, som inte är så roliga tyvärr. Men har massa roliga saker att se fram emot också, så jag ska inte "hänga läpp" (haha fulaste uttrycket). Gå och lägg er nu, det är sent! Puss!

image71
Grattis finaste Mal!

Kommentarer
Postat av: Johanna

AH! Den klädningen är ju jätte fin!!! :D

2008-06-06 @ 16:15:07
URL: http://strawberryprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0