Vindruvor och choklad


Hemma från mitt första riktiga arbete någonsin. Eller barnvakt kanske inte räknas som ett riktigt arbete? I jämförelse med mina tidigare erfarenheter gör det nog det. Det gick faktiskt rätt bra, fast sjukt trött är jag. Att natta var inte heller det lättaste, inte med minstingen iaf. Fick hjälp av storebrorsan i familjen, annars hade det förmodligen inte gått alls. Lill-tjejen var däremot inga problem alls, bara roligt. Hur söt som helst var hon (det var lill-killen också, bara lite mer problematisk att kommunicera med). Har hunnit med en hel massa saker, betydligt mer intensiv dag än jag är van vid. Fast jag kände mig rätt pepp innan, trots att jag var så sjukt trött, tack vare alla fina människor som ringde/sms:ade lyckönskningar och deras bästa barnvaktstips. Tänk vilken stor dag detta var för mig!

Olyckligtvis kommer en del av lönen ryka direkt, på festivalförberedelser. Typ tält och annat som man inte kan resa till en festival utan (malin är bäst som löste veckans största i-landsproblem). Allt känns ändå riktigt bra. Och om enbart 7 dagar (klockan är efter midnatt) far vi iväg på vad som ska bli en av sommarens bästa händelser. Längtar så mycket så jag knappt står ut. Herregud vad bra det kommer att bli! Nu ska jag njuta lite mer av min rättvisemärkta Anthonberg choklad med 57% kakao (min nya favorit, avspeglas i min mindre fräscha hy) och mina älskade ica stop-vindruvor (dom har bäst, ica dragonen kan slänga sig i väggen. Egyptiska vindruvor rules!) Kanske lägga mig framför någon skön film och bara slappa. Imorgon vet jag inte vad som händer, orkar inte tänka så långt fram, men det är ju så det ska vara när man har lov! Sov så sött allihopa, puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0