+-


Vet inte om allt är bra eller dåligt just nu. Tror att det är ganska bra, eller så försöker jag bara lura mig att allt är det. Kan man lura sig glad? Får hoppas det. Försökte just övertyga Thea om att allt blir bättre, vet inte hur övertygande det är när man inte ens tror på det själv. Men det är många bra saker på gång, så jag borde kunna lura mig lycklig. Jag lyckades ju med det i helgen iaf. Eller nej, i helgen lurades jag inte. I helgen var jag lycklig. I helgen var allt bra. Verkligen allt. Så vill jag känna igen. Det var bästa känslan.

Nu vill jag bara sätta mig med en penna och ett papper och Mando Diao i högtalarna och rita. Jag känner ett sånt behov av att få vara kreativ, bara sitta och skissa massa trots att jag inte är duktig, för det är så roligt. Jag har inte ritat på ett år, för jag har inte hunnit. Eller jag har inte tagit mig tid till det, man väljer ju själv vad man ska hinna. Ska man hinna plugga till ett prov, eller ska man hinna rita. Jag valde provet. I längden valde jag nog rätt, tror jag. Men usch vad jag saknar ritandet. Vårterminen i ettan hade jag bild som estetiskt val, och det var så otroligt roligt. Lätt bästa lektionerna. Inte bara för att vi hade den bästa läraren och jag hade lektioner med alla de bästa människorna, utan för att det var så skönt att bara få sitta och rita. Konstigt, hur såna småsaker kan göra en glad. Snart, snart tänker jag ta mig tid till det. Prioritera ritande framför prov, då verkar man allt bra dum. Men att prioritera något man blir glad av framför något tråkigt, är det verkligen så dumt? Ja. Skitsamma, inget blir bra om man inte är glad.


Det här blir jag glad av. Lätt värt att prioritera.

Kommentarer
Postat av: a

mm sånt suger...

2008-03-14 @ 15:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0