Fågelkvitter


Enligt Natta låter fågelkvitter töntigt. Hon berättade det för mig igår, när vi låg på taket och solade. Fåglarna kvittrade jättemycket då, och till slut så sa hon: Vad töntiga dom låter! dom ba; khwrkhrwr (försök att imitera fågelkvitter) tycker inte dom själva att det låter töntigt? Jag såg på henne, suckade hopplöst och vände mig åt andra hållet.

Tänkte bara ge er ett intryck av hur min systers hjärna fungerar. Nu funderar jag på att vila en kvart eller så. Min hjärna befinner sig ungefär på samma nivå som Nattas för tillfället (skojar så klart med det lilla djuret, egentligen är hon smart, men inte alltid) jag är nämligen väldigt trött. Trots att jag inte gjort något ansträngande idag, lät bli att delta på gymnastiklektionen för att jag är en hemsk människa (synd, jag hade velat se Malin och Tove falla till marken), jag skickade iväg ett mejl till en herre på Danderyds kommun, sedan tog jag och Thea lunch, sen satte vi oss i solen och åt mjukt hembakat skolbröd med för mycket smör, sen låtsas-pluggade vi en stund och sen åkte vi och fikade på Wienerkonditoriet. Svängde förbi Urban Outfitters innan vi åkte hem också, den affären är så söt och jag har hittat massvis med klänningar jag vill ha, fast min ekonomi går på sparlåga för tillfället (fikade för enbart 36 kronor!) för annars kommer min sommar bli en svår upplevelse. Hade hursom en underbar dag, även fast det var måndag, den var avslappnad och skön och jag börjar bli fundersam över varför jag inte stressar upp mig mer nu när jag bara har 7 dagar kvar innan ca 5 arbeten ska vara inlämnade... Jag orkar väl inte helt enkelt. Menmen, ha en skön kväll i recommend you, man ska ta vara på varje dag. Själv ska jag väl sitta och plugga, men man kan inte alltid ha roligt.
Puss!


Hihi-hoho-haha, minns ni denna? "Come my lady, come come my lady, you're my butterfly...." Tror det var i 4an eller 5an vi gick runt och sjöng på denna, flashbacks är alltid roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0