is attending släktfest


Ledig dag idag=underbart. Ledig dag imorn=underbart. Ledig dag i måndags=underbart. Ja, ni fattar grejen. Jag har en hel del ledighet, and I like it! Det bästa av allt är att det inte är någon skolk ledighet inte, i måndags var det studiedag, idag skrev alla som fortfarande tragglar matte b nationella (dvs. not me, ohyes det känns bra) och imorn har jag tagit ledig för att fara med the family till västkusten och parta loss med mina underbara släktingar. Alla andra jag känner klagar typ alltid på släktfester och sånt där, men jag måste erkänna att vi har det ganska så jättekul när vi ses. Alla i min släkt är lite konstiga, störd humor och internskämt och sånt där (antar att det ligger i släkten:P), så det brukar sluta ganska så jättebra.

I vilket fall som helst hade jag tänkt utnyttja denna lediga dag till studier, eftersom jag typ inte har gjort det med min lediga tid över huvudtaget de senaste veckorna (result: mycket att göra nu), men tror ni det blev så? Nej. Tror ni det var mitt fel? Ni svarar förmodligen ja, men där måste jag skratta er i ansiktet och säga: Ha! Ni har fel! Det var faktiskt min käre faders fel, eftersom han tro det eller ej hade lyckats låsa in sina bilnycklar i bilen på parkeringen på jobbet, in other words Arlanda, vilket ledde till att den lediga lilla jag som skulle vara duktig och plugga fick ta sig hemifrån - sunkig och oduschad som jag var - kommunalt hela vägen bort till Arlanda. Ack vilken tid det tar säger jag bara! Men det var väl trevligt att upptäcka Märsta och Upplands Väsby och alla andra av dessa små orter jag passerade på vägen till den stora flygplatsen i norr. Väl framme upplöste sig dramat relativt enkelt, jag gav pappa bilnycklarna och vi satte oss i bilen för att köra hem (nästan, svängde förbi Vallentuna och besiktade bilen, men det var relativt odramatiskt det med - we passed!). När jag kom hem var jag helt slutkörd av allt buss- och tåg- och bilåkande (jag skrev fel först så det stod "kånkande", som tur var stämde inte det!) och som vanligt sköt jag upp allt plugg till nu, dvs. kvällskvisten, om man fortfarande kan använda det uttrycket utan att bli totalt sönderhånad.

Men anyway, since I'm lämnar er tidigt imorgon bitti måste jag tyvärr ta farväl av er nu, har en hel del packning och en halv del plugg att göra (ja, jag prioriterar packning!) Ta hand om er i helgen så hörs vi nästa vecka, puss och kram vi ses inte på stan för jag är inte där för jag är på Västkusten!

image50
Sitter o lyssnar på dom nu föresten, som jag för övrigt ska se på nationaldagen med Lina på Debaser och i sommar på P&L! Älska Billie the vision!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0