LA eller NY?


Godkväll på er!
Jag ska hålla mig kortfattad på riktigt ikväll för jag har ett mega-huge-important arbete att göra till imorgon, och jag har väl inte riktigt börjat med det än... Tyckte det var roligare att lyssna på bra musik och skratta och babbla med Natta, och later även Andreas. Bra prioritering (or not, fast beror väl på vem man frågar.)

Idag har jag iaf lyckats sänka mitt betyg i franska genom att göra det sämsta franska nationella hörprovet jag någonsin har gjort under mina 6 år av franska studier, pretty impressing va? På ett dåligt sätt alltså. Lyckligtvis kände jag mig inte ensam om att ha gjort ett fruktansvärt dåligt presterande på provet, fast jag vet inte varför det skulle vara så lyckligtvis egentligen. Kändes bara lite tröstande.

Men gjort är gjort, time to move on för man kan ändå inte dra tillbaka tiden. Resten av dagen, fram tills att jag kom hem och roade mig med Natta, spenderades i skolan med att fundera över tiden after graduation. Jag vet, det är ett år kvar, men jag orkar inte panika direkt efter studenten (I know, jag kommer göra det iaf) men därför har jag valt att åtminstone tänka lite lite redan nu. Eftersom Joyce (amerikanska utbytesstudenten i vår klass) vanligtvis bor i LA har jag hållt på och trackat henne på info om stan och plugg/jobb där. Hon gjorde en personlig analys av mig för att se hur väl jag skulle trivas, och den såg i princip ut såhär:

- fint väder, check
- inte särskilt många äckliga djur som spindlar och dylikt, check

Jo men du kommer nog trivas där! NY stryker vi direkt eftersom de har samma väder som Sverige! Haha så såg iaf första planen ut, men sen babblade vi på lite mer ingående, om typ vilka colleges som finns där och så (bl a UCLA och USC). Mitt förslag på att jobba som au pair framkallade tveksamma blickar hos Joyce, med tanke  på att hon känner till min "rädsla" (egentligen bara liten känsla av obehag) för barn. Jag fick för övrigt även lite inside kändis info eftersom Joyce har gått i samma klass som Nicholas Cages son, och hennes syster umgås med Tom Hanks familj. Så det kan gå när man bor i Santa Monica!

Men det är bara början av funderingar, och jag kommer väl hinna ändra mig cirkus 1258 gånger innan det blir dags att bestämma sig, så ta inget av detta för serious. Nu ska jag börja med le boring arbete, wish me luck, puss och godnatt (för mig lär det bli en lååång natt)!


Kan ni inte tänka er glida runt i en cab i LA i solen med den här pumpandes i högtalarna? Haha lite American Pie/high school movie- nörd, men lite lockande låter det ändå va?




Kommentarer
Postat av: anna

äsch du behöver inte stressa över det nu, 1 år kvar juuu :)

2008-05-28 @ 17:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0