Lite ångest bortblåst


Godeftermiddag på er!
Hela dagen har jag mått pretty shitty, vet inte om det är en förkylning som har träffat mig eller pollen som jävlas eller om det är järnbristen som spökar (med tanke på att jag har glömt ta mina vitamintabletter de senaste veckorna är risken ganska stor), eller kanske en kombination av allting, men bra mår jag i vilket fall som helst inte.

Att det är ca 250 saker att göra i skolan innan lovet (som börjar om 23 dagar) gör inte saken bättre, men nyss fick jag ändå trots allt negativt en liten glädjekick. Av nördigaste anledningen. Det gäller nämligen skolprojektet, fick svar från en kommunfilur i Botkyrka som kan ställa upp på intervju, och äntligen svarade kommunmänniskan i Danderyd i sin telefon också, och trots att jag ett tag trodde att han hade lagt på för att han var så tyst medan jag presenterade mig, så visade det sig att så var inte fallet utan han var riktigt tillmötesgående han också, och förhoppningsvis kan vi intervjua honom inom senast en vecka. Ni kanske inte tror att man kan få glädjekickar av sånt här, men jag har känt mig så värdelös i projektet fram till nu, så det var riktigt bra. Dessutom är det typ det enda som har hänt denna dag, förutom lite tedrickande, så jag hade ju inte så mycket annat att jämför med heller... Men nu ska jag sätta mig och skriva ett caféreportage till textkommunikationen, yes my school is killing me, men som sagt, 23 dagar! Sen är helvetet över:D
Ha en bra dag, puss!

image61
Saknar rivieran något helt enormt just nu, när man sitter här blek och trött och kollar ut på det grådassiga vädret. Blir ju inge Frankrike i sommar, kommer kännas lite tomt, men så finns det ju en hel del annat att se fram emot... Typ något som börjar på T och slutar med -hailand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0