Måndagsbarn

Udda måndag idag, första halvan av dagen gjorde jag i princip inget (vi kolla på film på första lektionen o gympan var jag inte med på), sen efter lunch for jag och min projektgrupp ut till Norsborg för att intervjua människor på "torget". Det började bra när vi kliver av och min första fråga är: Var ligger centrum? Kollar upp och ser en stor skylt och en pil där det står: Norsborg centrum. Aha! Vi går och möts av en pizzeria, en kebabgrill, ett snabbköp och en frisersalong. Sedan upptäcker vi till vår stora förvåning att vi just har passerat centrumet. Och det var folktomt. Vi möts av ett litet problem med tanke på att vi åkte dit för att intervjua människor, och vi inte ser några människor där. Men efter lite vandrande på en väg (förbi en hemmafest en måndagseftermiddag klockan 15 med 3 pers pumpandes ashög dålig musik) visar det sig att vi har nått Hallunda centrum, som faktiskt var ett riktigt centrum inomhus med... tro det eller ej, men affärer! Där fanns det betydligt mer folk, men inte hjälpte det mig och Cissi eftersom det inte fanns någon vänlig själ som ville svara på våra frågor. En kille totaldissa mig när jag kliver fram, med mitt bästa försäljar/service-påklistrade leende och vänligt frågar: Ursäkta, skulle du vilja svara på några frågor om miljön? Han typ synar mig uppifrån och ner samtidigt som han fortsätter gå förbi mig, kollar över axeln, och sen går vidare utan att säga ett ord. Jag tittar sårat och vädjande mot Cissi med en blick som säger: Jag vill hem nu! Cissi svarar med ord: Jag längtar hem till Kungsholmen! Hahaha. Iaf hoppa vi på lite fler människor, men fick inget napp. Det tycktes gå desto bättre för Thea och Freja som dyker upp med bredaste leendena och ivrigt berättar att de lyckats få 5 pers att svara på frågor, dvs 5 pers mer än mig och Cissi. Fan tänker vi, men ser optimistiska ut, då vi alla trots allt är i samma projektgrupp och samarbetar, men svär på att vi imorgon ska fråga ut minst dubbelt så många Djursholmare som Thea och Freja! Haha good luck! Vi ska nämligen göra samma sak fast i Djursholm imorgon, hoppas att människor inte är lika läskiga där för isf blir det jobbigt:(

Men vet ni vad, nu är det time to sleep för klockan är efter midnatt och jag har franska nationella imorgon klockan 8.40 (in other words ska jag hinna med bussen härifrån 7.36, wish me luck!) Sedan blir det utfrågning i Djursholm och därefter fika med flickorna, kan väl påstå utan större eftertanke att jag ser mest fram emot det sistnämnda:)
Sov gott nu, puss!


Veronica Maggio - Måndagsbarn, min nya drog. Nu är det egentligen 16 minuter försent för att lägga upp den, men säg det inte högt så märker kanske ingen det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0