Samhällskunskap intervjuteknik= not cool


Sitter på lektion och håller för min mage eftersom den hade tänkt börja prata väldigt högt. Hann inte med någon frukost imorse, föredrog att "sova ut" (för jo, 7.15 är ju såå mycket sovmorgon... Not!)
Min dag började iaf, efter en frukostlös morgon, med gympa, Joyce hade lektion och tog inte hänsyn till min bollrädsla utan bestämde sig för att vi enbart skulle leka bollekar. Tack för den! Fast det var helt ok, något obehagligt när en boll svischade förbi i typ 180 km/h en halv millimeter ovanför mitt huvud, bortsett från det ganska kul, speciellt när både jag och Tove lyckades rädda hela vårt lag varsin gång trots att vi var de minst atletiska/bollkontrollerande människorna i hela laget.

Kan ju dra en liten sammanfattning om helgen också:

Fredag

Överhettat tåg till Falkenberg, med stopp i Göteborg
Möte med kusiner, faster+man, farmor och farfar
Studsmattehoppande
Promenad ned till stranden och havet
Pommes pinnes (!) ätande, charader, skratt med svårigheter att hålla kvar vätska inne i munnen

Lördag
Frukost på gräsmatta i solen
Shoppingtur i stan, inkl glassätande (hallonsorbet, fläder/lime sorbet, VÄLDIGT gott!)
Möte med ännu en kusin, ännu en faster+man, och syster+fästman (oj vad vuxet det lät)
Partey med massor av mat, efterrätter, skratt med svårigheter att hålla föda och vätska inne i munnen (aldrig mer sitta bredvid mattias aka. Va? under en middag!)
Fotbollsspelande
Midnattsdopp i havet för tre av oss, som inte kan ha tänkt helt klart

Söndag
Ihoppackning
Frukost med solande
Studsmattehoppande+fotboll
Sorgligt Farväl Falkenberg
Överhettat tåg tillbaka till Stockholm, med två timmars stopp i Göteborg=shopping!

Kortare sammanfattning: underbar helg!

Nu ska gruppen samlas, puss på er så länge!

Kommentarer
Postat av: julie

Inte trodde jag att jag någonsin skulle få se (läsa?) den dag då Stephanie räddade laget i bollekar! Föga imponerande! :D

2008-05-12 @ 20:55:23
URL: http://barajulia.blogg.se
Postat av: Johanna

Det låter som en härlig helg och jag måste nog hålla med Julia om det där med bollekandet XD

Bara så att du vet så har jag försökt ringa dig massa gånger i kväll, dock tror jag du var upptagen :), men om du har lust kan du ringa mig när du får tid igen ^^

puss

2008-05-12 @ 21:45:46
URL: http://strawberryprincess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0