Sommarmode


Gick inte som jag hade tänkt med reportaget. Natta ringde just när jag skulle sätta igång och meddelade att hon var på väg hit. Trevligt med sällskap tänkte jag, och lade omedvetet alla läx-planer åt sidan. Nu har vi suttit och babblat och cp:at oss i köket några timmar, hon hjälpte göra ett par hyfsat snygga jeans till jeansshorts så nu behöver jag inte köpa några (woho, bra med tanke på mitt shopping/fika-förbud inför sommaren, save money planer you know), om jag inte kommer hålla på och noja mig över att jeansen är från Bikbok och tänka att dom är fula så jag inte vill använda dom och köper ett par iaf, typ dom jag blev kär i på Vero Moda förra veckan. Det vore typiskt mig, trots att dessa "hemtillverkade" ser ut som vilka andra nyköpta jeansshorts som helst.

Vi diskuterade också min ännu inte tillverkade klänning som hon ska sy till mig av ett very mucho beautiful tyg som hon köpte till mig i Florens. Det är lite chiffong-aktigt, fladdrigt och typ blommönstrat, perfekt till en söt sommarklänning. Så har googlat runt lite på alla big designers hemsidor för att hitta inspiration, typ Cavalli, Valentino och alla dom där, bra att jag inte har så höga krav! Haha, nej men jag vet redan ungefär hur den ska se ut, skulle bara kolla efter lite tips, nåt som jag missat kanske. Anywho, somehow slutade jag upp på Stella McCartneys hemsida, och jag dog när jag såg hennes kollektion för vår/sommar -08. Massa härliga sommarplagg, jag ville ha allihop! Synd bara att man måste ha en sån där (j*vla) modellkropp för att det ska se bra ut på en, och att man måste vara rik för att ha råd med det, men men man kan ju alltid drömma sig bort lite:)

image62
Satte ihop ett litet kollage med några av favoriterna, men I recommend att ni kollar in hennes hemsida för att se alltihop, so lövely! Print screenade bilderna så det är ju inte bästa kvalitéen. Men ni ser typ, asså den där vita uppe till vänster är bara helt bedårande (askungen-språk) om man inte är rädd för urringat iaf, och den blommiga uppe till höger är perfect att vandra runt i en varm sommarkväll i typ hmm... Thailand?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0