Tillåt mig att skratta..


..åt:

1. Ni vet hur reklam som dyker upp på bloggen mellan inläggen brukar vara kopplat till något i inlägget? Typ om man skriver om mat så dyker det upp reklam om någon bantningsmetod, eller om man skriver trött så dyker det upp reklam för typ sömnpiller. Efter mitt senaste inlägg, som inleddes med frasen I sommar, då jävlar...! ser jag att reklamen som dykt upp under inlägget är från kvinnofridslinjen, med frågan: Har du blivit hotad?

2. Eurovision song contest. Egentligen behövs väl ingen närmre förklaring, efter att the Ark kom sist förra året, men för att förklara för mindre insatta människor kan jag berätta att jag zappade runt lite på tv:n alldeles nyss och hamnade i snabbgenomgången av alla bidrag. Estlands bidrag bestod av tre äldre män (also known as gubbar) klädda i röd, blå respektive gul kostym, om jag minns rätt. Tillsammans utförde de en dans vars klass var lägre än Macarena-dansen. Skulle till och med vilja gå så långt och påstå att Las Ketchup- dansen (eller vad den där låten nu hette, ni vet vilken jag menar!) var avancerad jämfört med deras hoppande och struttande. Det var alltså den bästa gruppen som kunde vaskas fram i hela Estland. Stackars ester säger jag bara (förlåt Madde!). Detta kanske inte innebär att jag behöver skratta ut hela tävlingen utan bara Estland, men då har jag inte hunnit nämna att Irlands bidrag (ni vet det där landet som lyckades åstadkomma ett band som kallas U2) var en hårig mupp, typ Allram Ests kusin eller nåt.



Så nu har jag varit tillräckligt elak för idag. Fast elak på riktigt har jag ju inte varit, det var inga personangrepp utan bara hån mot ointelligenta reklamer och talangbefriade tävlingar så ingen borde känna sig stött (utom möjligtvis alla artister och länder som ställer upp i ESC i år). I övrigt har jag bjudits på en trevlig dag, för det mesta iaf. Eller början var ganska pissig nu när jag tänker efter, nationellt prov i franska följt av Indien-propaganda från våra lärare för att få oss att byta fältstudieort från Malawi till Rajastahn eftersom typ 7 pers hade valt det, till skillnad från Malawi som över 30 pers hade valt. Dom lyckades med sitt hjärntvätteri med tanke på att Rajastahn-gruppen blev full på typ en timme, damn, pretty good job av lärarna I must say, måste lärt sig tekniken av the nazis eller nåt. Creepy, men iaf så är detta positivt för mig då det borde betyda att min plats till Malawi är någorlunda säkrad.

Anywho, efter hjärntvättandet åt vi godaste spenat/ricotta tortellinin i skolan och sen for jag, Freja och Joyce (eftersom Thea, Frida och Cissi övergett oss) till Danderyd för att tracka oskyldiga människor med miljöfrågor. Till en början gick det sådär, en vakt meddelade oss innan vi ens hann fråga någon att vi behövde tillstånd för att få stå inne i Mörby centrum och göra undersökningar. Fuck tänkte vi, då fanns det inget annat att göra än att bege sig ut i regnet och försöka hitta vänligt sinnande människor utanför centrumet. Svår, eller ska jag säga omöjlig uppgift, så vi satte oss på bussen till Djursholm istället för att try our luck där. Bra val insåg vi, då vi fick napp på en liten dam direkt. Strax därefter hittade vi även skönaste snubben från Stocksund, som var mer än hjälpsam. Därefter tilltog regnet i styrka, och vi insåg att vår lycka var över då alla människor var som bortblåsta (förhoppningsvis var dom inte det på riktigt). I vilket fall som helst for vi tillbaks till Mörby, fick något napp där, och sen beslöt vi oss för att tacka för oss och fortsätta igen en annan dag.

Men inte begav jag mig hemåt inte, nej nej, det var buss till Täby centrum som gällde för att träffa mah girls, som jag inte träffat på hundra år, och fika. Förutom att jag förfrös på vägen dit och Julia fick tina upp mig lite, var det pörfekt. Skvaller och sommarplaner och updates, precis som det ska vara. Även lite försommarplaner på firande och pickning/grillkväll, me look forward.

Men nu har klockan hunnit springa iväg alldeles för långt, temps pour dormir (försöker öva upp franskan till nästa nationella på torsdag) så sov så sött, puss!

ps. tips om ni tycker att texten var för lång, kolla inlägget under istället, där är det betydligt mindre text och betydligt mer annat trevligt (typ SPF och MJ)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kuul o ses :)
men stephanie, kan du ändra textfärgen liiiite mörkare så inte ögonen ploppar ut??

2008-05-21 @ 00:11:35
Postat av: steffi

yes it was, men jag fattar inte varför alla (utom julia)klagar på färgen!?!?! på min data e den normal ju:(

2008-05-21 @ 00:15:11
URL: http://guldsilverkoppar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0