Ytliga Stephanie är i farten


Nu sitter jag här och kämpar med mitt reportage, det är nog det mest tragiska jag har skrivit på länge. Skriver om de bästa caféerna i Stockholm. Man fick välja ämne helt själv, och det var det bästa jag kunde komma på. Freja i min klass skriver om abort och har intervjuat en som har genomgått en abort. Jag frågade 3 st vilka deras favoritcaféer var, sen besökte jag dom och fikade, och nu skriver jag om det. Känner att mitt ämne kanske inte är riktigt lika djupt. Iofs kunde det ha blivit värre, då min textkommunikationslärare föreslog att jag skulle skriva om mina favorit-skoaffärer, men jag kände att det var lite väl illa. Så lågt kunde jag liksom inte sjunka, därför tog jag upp det till en nivå som ligger ca 1promille högre och slutade alltså på Stockholms caféliv. Nåja, ibland får man väl vara lite ytlig.

För övrigt kan jag ju, när jag ändå håller på och skriver om det, rekommendera er alla att besöka Wienerkonditoriet på Biblioteksgatan. Många har säkert redan varit där, men det är mitt favvo-café så jag var bara tvungen. Allt dom har där är så himla gott, speciellt mackorna. Jag och Anna var beroende av det fiket förut när vi var mindre och våra liv bestod av att åka in till stan på helgerna för att gå i affärer och shoppa (vet iofs inte om livet består av så mycket mer nu, haha sorgligt) men sen glömde jag bort det i några år, kanske för att Söder helt plötsligt blev det nya innestället, men iaf så har jag återupptäckt det nu och det har återigen blivit min favorit, så lyd mig nu och go there!

Now I'm off för att duscha och äta vindruvor (mmm!), sen är det time to sleep för vi har en intervju i Mörbyskolan imorgon bitti så jag ska möta upp Frida och Freja i Danderyd 7.30, hujeda mig så tidigt, wish me luck att komma i tid! Puss!

image64
Åh minnen är nog det bästa som finns! Jag kollade igenom massa gamla bilder idag och hittade bland annat denna, haha. Balen i 9:an, det är nästan precis 2 år sen nu. Tänk vad mycket som kan hinna hända på den tiden (eller jag har iofs varken växt, mognat eller bytt favoritfärg, menmen), fast ändå har vi alla (-1 på bilden) lyckats hålla kontakten precis som vi bestämde, det tycker jag är pretty well done av oss!

Kommentarer
Postat av: julia

Åh, trots att jag inte gillade vallatorp så mycket på slutet så var balen ändå härlig. Fast det roligaste var efteråt när vi sov i din kvartersgård! Det borde vi ju göra om! Och det är faktiskt bra gjort av oss. Jag gillar också att jag verkar vara den enda som är medveten om att vi blir fotade :D

2008-05-22 @ 23:13:36
URL: http://barajulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0