Sovmorgon... not


Idag är första gången på länge som jag har en riktig sovmorgon. Förmodligen första gången sen jag började 3an som jag har en riktig sovmorgon (till alla lärare: nej, 9.10 är ingen riktig sovmorgon!). Vi börjar 13 idag. Halleluja, tänkte jag igår och satt och fantiserade om hur jag skulle riktigt njuta av att sova ut till 11 på en vardag. Men naturligtvis blev min fantastiska plan förstörd. Igår kväll lyckades jag med bedriften att somna 20.00. Något jag visserligen har lyckats med förut, men denna gång vaknade jag inte jättepigg mitt i natten, utan fortsatte faktiskt sova ända tills... klockan 7. Klockan 7 däremot, vaknade jag pigg som en jävla mört och kunde inte somna om. Ursäkta mitt smått aggressiva tonfall, men det är så oerhört irriterande att jag vaknar av mig själv så onaturligt tidigt, den enda dagen jag faktiskt inte behöver det. Hursom gav jag upp försöken att somna om vid 8, och gick upp då för att fira mitt nederlag med en kopp te. Nu ska jag nog gå ner och baka lite bröd till frukost för vi har bara nyttigt äckel-frö-bröd hemma, och vitt fluffigt onyttigt nybakat gott bröd känns mycket mer lockande.
Hej så länge, ha en trevlig grå dag!


För att pigga upp kan man ju lyssna på en akustisk version av Meeting place. Som dom säger i början "happy, everybody's happy" på sin underbara dialekt.
Från www.theageoftheunderstatement.com

Kommentarer
Postat av: julia

Hallå, det är ju bra att vakna tidigt av sig själv! Då hade du tid att bak bröd och göra en massa andra grejer eller hur? Vi ses imorgon! Puss

2008-10-09 @ 16:35:00
URL: http://barajulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0