Husmor?


Godafton!
Vet ni vad jag har gjort idag? Om ni inte har pratat med mig idag så hoppas jag att ni svarar nej på den frågan, annars blir jag lite rädd. Men för att alla ska kunna besvara den frågan med ett "ja" ska jag berätta för er; jag har bakat! Och igår, då bakade jag också. Ni kan säkert lista ut vad jag gjorde i fredags... that's right, jag var i skolan. Och bakade, förstås. Men gå nu inte och tro att jag har fått någon slags psykbryt eller typ kommit i en ålderskris och tror att jag är 70 eller nåt, det är faktiskt inte så illa som det låter. I fredags, när jag kom hem helt slut efter att ha lekt guide åt min fina göteborgskusin+vän, hade jag 2 timmar att fördriva tills jag skulle infinna mig i det Elinorska residentet. För att minimera risken att jag skulle falla i djup Törnrosasömn, en risk som ofta är ganska stor när jag kommer hem och är helt slut, beslöt jag mig för att baka en kladdkaka. Den skulle hålla mig sysselsatt, och förhoppningsvis senare även uppskattas av familjen, och E, J och J under ett SATC-maraton (jag minns inte saker som att t ex J (första eller andra J:et, välj själv) är laktosintolerant. Men jag minns att Carina Berg är det.) I vilket fall som helst, där har ni anledningen till min husmorssyssla i fredags.

Lördag då? Nja, det var väl inte så mycket mer intressant än att jag vaknade upp, ganska väldigt jättesent (ungefär så sent som var normalt för mig förr i tiden). Stegade ner i köket, öppnade kylskåpet och fann inget av intresse. Beslöt mig för att baka super-enkelt, super-gott bröd till frukost. Och vips så fann jag mig återigen fast i denna husmorssyssla.

Och ikväll, ja då fick jag ännu ett ryck. Efter att ha grupparbets-pluggat, shoppat kalender, spanat in streetmarknad, tagit ett långt, varmt, hallondoftande skumbad, och samtalat med en kär vännina (det är bara så mycket roligare att skriva än "kompis"), kände jag ett starkt sug efter american pancakes. Det måste vart brunchen förra helgen som fått det att slå slint i mitt lilla huvud. Hursomhelst så står jag helt plötsligt återigen i köket med kokboken (även kallad Första kokboken, för barn från 7 år med illustrationer och ordvitsar av lägsta möjliga klass) i högsta hugg och vispar ihop en liten smet, förvånansvärt enkel liten smet faktiskt, och glufsar efter ca 30 minuter i mig dessa ljuvliga pancakes. Måste även påpeka att min käre mor och far till sin förtjusning bjöds på detta delikata mål, och uppskattade det lika mycket som jag själv gjorde. Så det var alltså inte bara jag som tyckte om det. Ville bara poängtera det, eftersom jag är lite partisk och ni kanske skulle tvivla på att det faktiskt var gott på riktigt. Så, då var det förtydligat.

Nu börjar det bli sent och den lilla husmodern ska röra sig mot sängen, men jag hoppas att ni uppskattade att läsa om mina bedrifter i köket. Sov så gott och baka mycket (?), puss!

 
Alltför länge sedan det lades in någon musik här. Så varsågod, njut av Arctic Monkeys som brukar vara en del av mitt öronsällskap på väg till skolan om mornarna. Den här låten är ganska så asbra. Videon är också lite lustig.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Att bero på din bakning vet jag inte om jag glömde bort att säga i fredags att din kladdkaka var jätte god så jag säger det nu MUMS! ^^

puss

2008-09-22 @ 14:19:10
URL: http://strawberryprincess.blogg.se/
Postat av: steffi

åh tack, va söt du e:)

2008-09-23 @ 20:17:58
URL: http://guldsilverkoppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0