I was dancing when I was twelve


Jag planerade egentligen att inte blogga idag, eftersom dagen i princip inte har bjudit på något mer spännande än champinjonsoppe-kokande och fleece-tröje-förstörande, men så i sista sekund ändrade jag mig. Jag vet inte riktigt varför; kanske för att jag läste Johannas kommentar till föregående inlägg, kanske för att jag var extremt uttråkad och ändå inte hade något bättre för mig. Vad vet jag? Jag kan i alla fall ursäkta mig med att om Sugarplum Fairys sångare kan blogga om tvål-dofter och tuggummi-smaker (och få typ 50 kommentarer på inlägget ifråga, läs mer här: http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=39608343&blogID=431556776) så kan jag minsann blogga om champinjonsoppa och fleece-tröjor! Fast det klart, han är ju rockstjärna... och snygg... och rolig... Fan då, min ursäkt kanske inte funkar trots allt. Nej ni får väl inte höra den spännande historien om soppan (som för övrigt resulterade i brännmärkena jag nu har på min tunga, en kommentar till detta: Aj!) eller den mystiska fleece-tröjan (visste inte vad jag skulle lägga till för adjektiv framför fleece-tröjan, tog därför första, bästa, minst passande=mystiska). Too bad for you!

Just det, bör även lägga till att jag är sjuk, vilket delvis förklarar denna händelselösa (om nu champinjonsoppe-kokande och fleecetröje-förstörande faller under den kategorin) dag.
Andra tecken på min sjukhet, och där tillika även uttråkhet, är att dagen även spenderats så som följer:
- Googlandes på Victoria Beckhams nya haircut (the poxie, wtf vem bryr sig, egentligen?)
- Sovandes
- Googlandes på jordens undergång, aka. LHC, aka. CERN:s senaste, "något" uppmärksammade, experiment
- Sovandes
- Läsandes Sugarplum Fairys blogg (haha skyll på uttråkhet, som att jag inte skulle läst igenom den annars)
- Sovandes
- Tittandes på Billy Elliot (och där även anledningen till detta inläggs rubrik)

Så, hur känns det efter att ni läst igenom detta? Som att ni kastat bort de senaste 2 minuterna av ert liv på något helt värdelöst? Jag ber isåfall om ursäkt för detta, men ni kan ju alltid trösta er med att tänka på vad jag har kastat bort hela den här dagen på (hint till er som inte är så snabbtänkta: se ovan)...

Nu ska jag nog gå och sova, mitt huvud känns tungt att hålla uppe. Ett tips till er som inte ska gå och lägga er är att lyssna igenom denna låt http://www.youtube.com/watch?v=Y6kYhm6byts&feature=related (funkar inte att lägga in youtube-videos i inlägget) och liksom jag gråta till Gustaf Noréns obeskrivligt vackra munspeleri (är det ett ord?) och Björn Dixgårds obeskrivligt vackra stämma. Är förresten också ett tips till er som ska gå och lägga er, för den är lugnande, och om man är trött kanske även sövande...? Godnatt!

ps. Det här inlägget borde ha något slags bloggrekord i omnämnande av champinjonsoppa och fleecetröja, eller vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: juliajulia

du får nog jobba lite på rockstjärne-gerjen men annars tycker jag att du håller samma mått ;P

jag är också sjuk och jag börjar bli lite orolig that im not gonna make it tomorrow. (det blev lite quizy med engelskan på slutet men jajaja!)

2008-09-11 @ 21:21:17
URL: http://barajulia.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha du är ju för rolig steff :P

Men det är bra att göra lite slappa och sega saker ibland för då lär man sig att slappna av, vilket du behöver extra mycket nu eftersom du är sjuki ;)

puss och kram!

2008-09-14 @ 11:44:32
URL: http://strawberryprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0